Ett liv under konstruktion

usch och fy

Kategori: Allmänt

Nu har jag provat windows 8 och det var väll ingen större höjdare enligt mig.

Jag stör mig riktigt mycket på att det "nya" skrivbordet är uppbyggt som på en surfplatta, jag stör mig på när man ska växla mellan olika applikationer som är öppna. 

 

Jag saknar istort sett alla multitouch rörelser som finns på en Ipad.

Och när man väl ska använda det gamla hederliga skrivbordet så saknas startmenyn, temat är almännt fult.

 

Får väll vara klad att det inte kostade så många kronor.

 

För den som är intreserad av att köpa windows 8 så finns det för en billig peng (279kr)  HÄR

 

Det känns som att det kan ha varit värt att köpa det nu iaf, för jag misstänker att det blir lite bättre i framtiden när dem har botat alla barnsjukdommar som finns i det nu.

 

Men nu ska jag utrota partitionen som win 8 ligger på och återgå till gamla hederliga 7:an.

 

 

 

 

Kommentarer

  • Claudia säger:

    Synd att du inte tyckte om den..snygg är den iaf tycker jag :)

    Svar: Jo, jag måste hålla med om att den kan kännas som snygg, det är även ett trevligt gränssnitt när man har en pekskärm, men jag saknade som sagt för mycket i multitouch väg och jag önskar att man kunde påverka designen lite mer själv.
    Tony Warnander

    2012-11-04 | 01:33:07
    Bloggadress: http://claudiablomqvist.webblogg.se

Kommentera inlägget här: